Нов жанр - „премиерски тест”

/ Информатор

Бойко Борисов разгледа и подкара новото Peugeot 208, чийто суперкокпит е Made in BG

Новото Peugeot 208 у нас бе удостоено с високопоставен, чак „премиерски" тест-драйв. Бойко Борисов не само посети представянето на модела и изгледа презентацията, но и го подкара лично, направи опознавателна обиколка, а клипчето бе пуснато за масово разглеждане във Facebook – вероятно защото пиарите му са преценили, че ще му вдигне рейтинга. 

Напоследък шофьорските кадри станаха негова запазена марка, макар че по принцип ВИП-персоните не трябва да шофират лично – изискване на охраната. Само че охраната не може и да му забрани, защото той все пак им е началник.   

 В кадъра се видя, че премиерът борави умело с волана и обича да му обяснават разни технически неща по колите. А в случая имаше какво да му се обяснява, защото моделът е в авангарда за индустрията. Една от версиите на новата 208 е чисто електрическа и за нея зад волана се говореше доста, а той подкара бензиновата. Истинската звезда на теста обаче бе уникалният i-Cockpit с триизмерно изображение. Обемната картина е разположена над волана и пряко пред очите на водача, а това съкращава значително времето за реакция и подобрява безопасността. Освен това на триизмерното табло може да се поднася по-богат, красиво и функционално оформен обем от информация за колата и пътя.  

„Премиерският тест” не беше просто каприз на VIP шофьор, а патриотична демонстрация. Борисов имаше национален повод да се интересува от уникалната - и в световен мащаб - технология, защото тя е разработена в България, от български инженери. Става дума за продукт, създаден на Цариградско шосе в София, на 200 метра от Metro.

PEUGEOTi-Cockpit®, е и първият реален 3D инструментален панел в автомобил в масово производство и е разарботен от световния произовидтел на авточасти Visteon, чойто основен развоен център е у нас. Прилага се новаторската концепция “3D Blade”, която чрез синхронизирани отражения създава усещането за 3D графика. Обемният кокпит се състои от 10.25 инчов TFT LED екран с висока резолюция за задния план и 7 инчов TFT LED екран за  предния план, чиито изображения се проектират на полу-прозрачно огледало.

Инструменталният панел създава 3D проекция с 15мм проблизително разстояние между предното и задното изображение. Цветовете и темите на 3D анимациите са конфигурируеми, стилните менюта се въртят в дълбочина, а различните по важност данни като скорост и предупреждения се разпределят по приоритет в дълбочина на изображението и с ефектни сенки.

Новаторският кокпит е добро допълнение към един красив и новаторски  модел.  Новото поколение на Peugeot 208 е по-дълго, по-широко и по-ниско в сравнение с предшественика си, като впечятлява с приятно съчетание на елегантност и спортен дух.

Под капака могат да се монтират три варианта на енергиен източник - електрически, бензинов и дизелов.  Електрическият вариант e-208 има двигател от 100 KW (136 к.с.) и 260 Нм въртящ момент, като литиево-йонната батерия му осигурява пробег с едно зареждане от 340 км.

Предлага се и пълна гама модерни бензинови (3-цилиндрови, 1,2-литрови двигатели PureTech 75, 100 и 130) и дизелов (4-цилиндров,1,5-литров двигател BlueHDi 102) двигател, съответстващи на стандартите €6.d. Уникално за сегмент B, PureTech 100 и 130 са налични с осемстепенна автоматична скоростна кутия EAT8.

Чрез Drive Assist новият Peugeot 208 проправя пътя за полуавтономно шофиране със своето най-ново и най-добро в сегмента поколение от системи в помощ на водача: адаптивен автопилот, система за паркиране Full Park Assist с функция Flank guard (системата автоматично управлява посоката, ускорението и спирачната система при заемане и освобождаване на паркомястото), автоматична спирачка за безопасност (отчита пешеходци и колоездачи денем и нощем от 5 км/ч до 140 км/ч и предупреждава при риск от сблъсък), активен асистент за придържане в лентата (включително спрямо банкетите) с корекция на курса при скорост от 65 км/ч и по-висока, следене за бдителността на водача, автоматично превключване на къси светлини, разпознаване на ограниченията за скорост и препоръки, система за разширено разпознаване на пътните знаци, активно следене на мъртвата зона и електрическа паркинг спирачка.

 

Купето оформя кокпит, който обгръща пътниците. Сериозно внимание е отделено на пропорциите и разположението на местата за съхранение на вещи. Освен отделенията във вратите и жабката, в автомобила присъстват 3 зони за съхранение (според версията) - между предните седалки, пред лоста за предавките и в централната конзола, която зона може да се използва за дискретно индукционно зареждане на смартфон.

Иван Михайлов, управител на Вистеон Технологичен Център София коментира: “Надежната работа на 3D панела на Вистеон се гарантира от две независими процесорни системи от последно поколение, DDR3 модули памет и над половин милион реда софтуерен код. Вградените хардуер, софтуер и механични компоненти са разработени според на най-строгите автомобилни стандарти за да позволят стабилно поведение при екстремни условия. Електрониката предоставя синхронизиран видео сигнал с висока резолюция на три изхода, 11 отделни захранващи блока за различните нива на използваните вътрешни напрежения и гигабитова серийна комуникация с останалите устройства в автомобила.”

 

Инструменталният 3D панел на PEUGEOT 208 е първият от наколкото варианта на Groupe PSA, които предстои да бъдат пуснати в производство през следващите години с различни размери на дисплеите. Споделяйки същата платформа като DS3 CROSSBACK, PEUGEOT 208 3D панелът със своите два TFT дисплея и странични индикатори предоставя графична информация с високо качество, защитена в сложен и калибриран механичен корпус. Това позволява постигането на реално усещане за дълбочина, без расзейване на водача. 3D технологията е налична в луксозните версии на PEUGEOT 208, докато базовата версия е с аналогов инструментален панел, разработен и произведен също от Вистеон.

Назад



Коментари