Black Friday помага на пазара в САЩ

/ Информатор

Продажбите са стабилни и годината вероятно ще завърши над бариерата от 17 млн. нови коли

През ноември продажбите на нови коли в САЩ са стабилни (спад с 0,5% спрямо ноември миналата година). По традиция месецът е силен, като един от факторите е „черният петък“, когато и автомобилите се продават с големи отстъпки. Всъщност в края на годината вълната от промоции, подаръци и специални отстъпки и без това залива пазара. Като цяло и годината е добра за пазара на нови коли в САЩ. Очаква се до януари да бъдат продадени не просто повече от 17 млн нови коли, но и те да надминат миналогодишното ниво от 17,23 млн.

Традиционните седани обаче не помагат за тоизи ръст. Най-класическата автомобилна каросерия е в тотална отвъдокеанска криза, като отбелязва нов 13% спад, за сметка на това пикапите и SUV (обединени в категорията light truck) продължават да вървят нагоре – през ноември с  +5,8%.

Лидер на американския пазар е Ford с 13,4% пазарен дял, но със спад от 7,6%, който се дължи най-вече на кризата при седаните и особено на спада на Focus, при който се очаква лансирането на новото поколение. На второ място е Chevrolet с 11,9% пазарен дял, а на трето е  Toyota с 11,8%. Подгласниците също страдат масирано от кризата на седаните. Toyota Camry е загубила 30% от продажбите си, Chevrolet Malibu губи 18%, а Impala – цели 47%.   Първата европейска марка – Mercedes, има спад от 3,6%, докато BMW отчита малък ръст от 1%.

Назад



Коментари