BG идея - мобилен автосалон

/ Наблюдател

Керван от 30 новички коли премина през Стара Загора, Казанлък и Чепинци през уикенда

„Ако Мохамед не отиде при планината, то планината ще отиде при Мохамед“ гласи една поговорка, зад която може и да има някакъв древен сюжет или даже приказка от репертоара на Настрадин Ходжа, но фразата си се употребява  самостоятелно и по всякакъв житейски или философски повод, стига в него да има движение. Значи – може да се перифразира и за автосалоните и тогава ще звучи по следния начин: „ако хората не могат да отидат на автосалон, то автосалонът ще отиде при тях“. 

Жанрът „Моторшоу“ и без това тази година преминава през критични промени, защо да не се пробва и с нещо съвсем радикално. Гигантският IAA във Франкфурт примерно бе катастрофа, а малкият провинциален автосалон в Лион (Франция) преживя пълна трансформация и сега трупа успех след успех. Скоро ще видим как ще се справи и добрият стар софийски автосалон, където се очакват много от новостите на годината,  а пазарът на нови коли у нас сякаш е в добра форма, което пък е предпоставка за пълни зали.  

Две седмици преди откриването му голяма част от неговите новости преминаха през Стара Загора, Казанлък и Челопеч, така че хората можеха да се запознаят с тях.  Ако се разходят до София след две седмици, ще могат да видят още много, а и примамливи оферти да получат. Мобилното изложение е нещо като кавалерийски авангард на „тежката артилерия“, която си стои в Експоцентъра. Хм...напоследък войните се печелят от все по-мобилни армии...

Видео от събитието

Обиколката бе организирана от Пресавтоклуб България и премина под мотото „Кола на годината пътува“ – като част от конкурса за избор на машините за 2020.  Събитието обаче си имаше и онзи смисъл от поговорката за Мохамед – автосалонът да отиде при хората. Всъщност, ако се замислиш сериозно планината надали някога ще отиде при Мохамед (освен при толкова яко земетресение, че на на него въобще няма да му пука), но за един автосалон не е такъв проблем да се мести насам-натам, защото е съставен от автомобили, а на автомобилите това им е работата.

Така или иначе 28 коли заедно с повече от 30 автомобилни журналисти и служители на фирми вносители през уикенда пътуваха с „колите на годината“, подреждаха ги в (почти) стройни редици на подходящи места, разясняваха подробности.  А хората?  Повечето от тях се радваха чисто платонично на новичките машини, но някои ги оглеждаха и с алчни потребителски нагласи. Всъщност и трите града се радват на добра икономика  и проспериращо жизнено равнище, та може да има и сделки. Но те не бяха непосредствена цел на мероприятието.  

Пътуващият автосалон бе по-скоро развлекателно и познавателно шоу. И хората се развличаха, снимаха, надзъртаха в колите, разпитваха за подробности. Тук там се  заформяха и шофьорските раздумки, било около чудесата на сегашната техниката, било около спомените за някогашната.  А по-добро място за евентуалната покупка ще бъде софийският автосалон, където ще има и специални отстъпки. Това вече си е традиция. Интересно дали пътуващото шоу също ще се превърне в традиция? Можем да го обявим и за оригинален български принос  в сложната трансформация, която автосалоните трябва да изживеят в  дигиталната епоха.

Христо Мишков

Назад



Коментари