Бестселърът Captur във второ издание

/ Информатор

Кросоувърът на Renault е лидер в най-актуалния европейски сегмент, но среща все по-остра конкуренция

Captur не е просто един от моделите в гамата на Renault, а е нещо като аванград според терминологията  на военната стратегия или център-нападател – според футболната. Той е лидер в най-актуалния европейски сегмент за последните години, като до голямата степен именно с неговото лансиране този сегмент бе създаден. Малките кросоувъри, построени на базата на градски коли, се оказаха изключително харесвани от европейците (а и от много шофьори и пътници на планетата).

Captur грабна сърцата им още в далечната 2013 година, когато бе лансирано първото поколение. Тогава той бе самотен и интересен, а днес конкуренцията го атакува от всички азимути. „Преките конкуренти в момента са повече от 20“, оплака се Фредерик Клермон, маркетингов директор на фирмата. 

И за да запази водещата си роля, Captur трябва да се обновява, при това по доста сложен нанич - едновременно дръзко, но и предпазливо в дизайна, трябва да извърши технологичен скок, но да избегне ценовия шок. Трудна задача, още повече, че основният конкурент Peugeot 2008 наскоро бе показан във второто си поколение и Renаult трябваше бързо да представи отговора си.

 

Captur 2 - видео

А той – отговорът, изглежда внушително. Новото поколение на Captur е пораснало на размери – дължина 4,23 м (+11 см), междуосие 2,63 (+4 см), станало е по-комфортно в интериора, по-функционално и наситено с много повече електроника и авангардни помощни устройства. Новият Captur е европейски лидер по вътрешен простор, което се постига с хитроумното решение задната седалка да може да се мести с 16 см, което позовлава преаранжиране на вътрешното пространство в полза на пътницитхе или на багажа. Порастването не се е отразила на теглото, благодарение на използването на новата глобална платформа CMF-B на фирмата.

Пред шофьора стои изцяло дигитално контролна табло, а на централната конозла може да бъде поставен цял таблет с диагонал 9,3 инча (23,6 см). Сред помощнците на шофьора е включен l’Assistant Autoroute et Trafic, който е способен да поддържа дистанция и самостоятелно да следва платното за движение.  Обозорът около колата се осигурява на 360 градуса с помоща на няколко камери. 

Двигателната гама включва бензиновите TCe 1.0 със 100 и 130, както и 1,3-литровия бензинов моторо от Kadjar с мощност 155 к.с. Предлагат се и турбодизелът 1,5 dCi с мощности 95 и 115 к.с. От следващата година ще се предлага и плъг-ин хибридно задвижване, съчетаващо 1,6-литров бензинов мотор с два елдвигателя. Тази версия ще има до 45 км самостоятелен електрически пробег. 

Пълно инфо за всички технически и естетически подробности можете да прочетете в приложената официална пресинформация.

Captur 2 - галерия

Назад



Коментари