Баварската тройка нахлува на пазара

/ Информатор

Продажбите в първите два месеца са спаднали в очакване на основната новост за годината

Доставките на BMW Group през февруари отбелязват лек спад - общо 171 501 (-4,1%) автомобили с марки BMW, MINI и Rolls-Royce са предадени на клиенти в целия свят. Причината е не толкова във влошена конюктура или пробелми работата на търговските стурктури, колкото голямата промяна – излизането ан новото поколение на 3-тата серия. "Със сегашната смяна на модела на BMW Серия 3 Седан, очаквахме годината да започне по-бавно," коментира Питър Нота, член на управителния съвет на BMW AG, отговарящ за продажбите и марката BMW. "Но новото BMW Серия 3, вече получава изключително положителни медийни оценки и пристига в автосалоните точно сега, като генерира голям брой поръчки. Серия 3, заедно с вълнуващите нови модели, които показахме в Женева през изминалата седмица, включително четири нови plug-in хибрида, ще са в основата на по-голям ръст в течение на годината. Оставаме уверени, че ще постигнем леко увеличение на продажбите през 2019 г.“

По време на автомобилното изложение в Женева BMW демонстрира новите си хибридни автомобили с премиери за електрифицираните варианти на BMW Серия 3, BMW Серия 7, BMW X3 и BMW X5. BMW Серия 5 и Серия 2 Active Tourer също ще получат новата четвърта генерация хибридна технология през годината. BMW Group е водещият световен доставчик на plug-in хибридни автомобили и заедно с напълно електрическото BMW i3, компанията вече предлага електрифицирани автомобили във всеки сегмент. След повече от пет години на пазара, BMW i3 остава много популярно сред клиентите, като продажбите през първите два месеца на годината са нараснали с 19,8% спрямо същия период на миналата година. До края на следващата година BMW Group ще представи десет нови или модернизирани електрифицирани модела. До 2025 г. компанията планира да има най-малко 25 електрифицирани модела на пазара, 12 от които ще бъдат напълно електрически.

През първите два месеца на годината на клиенти са доставени общо 297 640 (-2,0%) автомобила с марка BMW. В резултат на смяната на поколенията продажбите на BMW Серия 3 Седан, които представляват 13% от общите продажби на BMW през 2018 г., са се понижили с 13,4% (37 232) през първите два месеца на тази година. Новият модел ще достигне пълна разполагаемост през второто тримесечие.

Продажбите на марката MINI са малко по-ниски през февруари, отколкото през същия месец на миналата година, като през месеца са доставени 23 068 (-1.1%). От началото на годината към днешна дата, 43 644 (-1,4%) автомобили MINI са доставени на клиенти по целия свят. Наскоро медиите получиха първа възможност да се тестват новото напълно електрическо MINI, а реакциите към дългоочаквания модел са много положителни. Електрическото MINI и предстоящото въвеждане на пазара на обновеното MINI Clubman по-късно тази година, правят 60-та годишнина на марката, която се отбелязва през 2019 г., особено вълнуваща.

BMW Motorrad продължава да генерира ръст от 5,6% (19 675) през първите два месеца на годината.

Световният автомобилен пазар отбелязва бавен старт тази година и това се отразява в продажбите на BMW Group по целия свят. Компанията продължава да следва стратегията си за приоритизиране на рентабилността пред обема и се стреми да постигне устойчив, печеливш растеж през 2019 година.

 

 

През февруари 2019 г.

В сравнение с предх. год. %

Към 02/2019

В сравнение с предх. год. %

Европа

75 273

-3.2

138 982

-2.7

-        Германия*

21 141

+0.7

44 174

-3.2

-       Великобритания

8 297

+4.1

18 701

+4.1

Азия

59 105

-5.1

134 986

+1.2

-        Китай

44 582

+0.6

107 717

+8.8

-        Япония

5 558

+5.5

8 584

-3.5

Северна и Южна Америка

32 770

-2.8

59 556

-4.3

-        САЩ

26 237

-1.3

46 796

-3.6

-       ЛатинскаАмерика

3 799

-2.8

7 614

-1.9

*Предварителни данни

 

 

Продажби на BMW Group през/ към февруари 2019:

 

 

През февруари 2019 г.

В сравнение с предх. год. %

Към

02/2019     

В сравнение с предх. год. %

BMW Group Автомобили

171 501

-4.1

341 977

-1.9

BMW

148 012

-4.7

297 640

-2.0

MINI

23 068

-1.1

43 644

-1.4

BMW Group електрифицирани*

7 759

-1.9

14 993

-0.4

BMW Motorrad

11 097

+9.1

19 675

+5.6

*BMW i, BMW iPerformance, MINI Electric

Назад



Коментари