Баварската електрическа мечта

/ Информатор

BMW XM има хибридно задвижване с мощност 650 к.с. и 800 Нм въртащ момент

Неговият изразителен дизайн все още е скрит под камуфлажно фолио, но атлетичните му пропорции вече могат да се отгатнат.  Най-важното обаче е под капака. BMW XM има авангардно хибридно задвижване, съчетаващо бензинов V8 с електродвигател. Това дава системна мощност 650 к.с. и гигантските 8800Нм въртящ момент. Първият кросоувър от BMW M GmbH с електрифицирано задвижване в момента завършва последната фаза от процеса на разработка. Само няколко месеца след представянето на BMW Concept XM, прототипите на производствения модел демонстрират качествата на  задвижването и технологията на шасито в интензивна тестова програма. BMW XM е готов да предефинира представите за баварски лукс и динамика.

 

След изцяло електрическите модели BMW i4 M50 (комбинирана консумация на енергия: 22,5 – 18,0 kWh/100 km според WLTP, емисии на CO2: 0 g/km; цифри според NEDC: – ) и BMW iX M60 (комбинирана консумация на енергия: 24,5 – 21,9 kWh/100 km според WLTP, емисии на CO2: 0 g/km; цифри според NEDC: – ) BMW XM с първото M хибридно задвижване представя нов аспект на електронната мобилност ъв високия клас автомобили. Новоразработеният V8 бензинов двигател съчетан с електродвигател мобилизират системна мощност от 480 kW/650 к.с. Комбинираният им въртящ момент е 800 Нм. Мощността се прехвърля на пътя чрез първото специфично за хибрида M xDrive задвижване на всички колела.

 

Обратното броене до световната премиера на BMW XM съпътства юбилейните дейности за отбелязване на 50-ата годишнина на BMW M GmbH. Серийното производство ще започне в завода на BMW Group в САЩ в Спартанбург през декември 2022 г. „С дебюта на BMW XM в края на нашата юбилейна година, ние гледаме към бъдещето, в което BMW M ще продължи да нарушава конвенциите и да прокарва границите“, казва Франсиск ван Меел, главен изпълнителен директор на BMW M GmbH. „Електрификацията ни дава нови възможности да покажем безпогрешното M усещане по завладяващ начин и да го изведем на пътя. Независимо от тяхната технология за задвижване, нашите производителни и високопроизводителни автомобили ще продължат да имат безпогрешен и автентичен М характер и в бъдеще.”

С електрически пробег от около 80 километра според WLTP, новото BMW XM може не само да се кара в населени места, но и на по-дълги разстояния в практически безшумен без емисии режим на движение. Фактът, че новото BMW XM е проектирано само като автомобил BMW M, се показва и от неговото почти перфектно балансирано разпределение на масата в съотношение 50:50 и неговата технология на шасито. Новото BMW XM е оборудвано с адаптивно M окачване Professional като стандарт. Това включва: специфична за модела версия на окачването и електронно управляваните амортисьори и - за първи път в автомобил BMW M - електромеханична стабилизация при търкаляне с 48-волтова технология, която с допълнителната функция Active Roll Comfort не само намалява търкалящи се движения поради едностранни неравности по пътя, но в същото време активно регулира височината на каросерията от съответната страна на превозното средство. Интегралното активно кормилно управление също е част от стандартното оборудване на автомобил BMW M за първи път и насърчава пъргавината и динамиката в завоите, както и самостоятелността при смяна на лентата.

Назад



Коментари