Времето на Polo

/ Наблюдател

Шестото поколение е построено върху платформата MQB, която технически го сродява с Golf и Passat

„Време е за Polo“, така започна процeдурата по представянето на шестото поколение на градския модел на VW. Той е част от най-голямата продуктова офанзива в историята на фирмата, тази година почти всеки месец ще идва нов модел. „Започнахме с Golf, преминахме през Arteon и сега дойде редът на новото Polo“, обяви шефът на VW Хереберт Дийс. Макар и малък на размери, той е сред най-важните новости, защото и сегментът на градските коли е ключов за масовите производители. А за любителите на автомобилната история VW Polo е един вечен и увлекателен роман със сложна интрига – почти като Golf. От 1975-а насам той е европейски бестселър и законодател на модата в сегмента си. Произведени са над 14 млн. бройки. Досега са се сменили 6 поколения на базовия модел, като всички те имат и поне по един фейслифт. Отделни глави са написани около версиите GTI и псевдокросоувърите Cross Polo. Седани и комбита живеят собствен живот, успореден на хечовете, а има и регионални южноафрикански или латиноамарикански версии. При това, подобно на Golf, сюжетът сякаш следва една безкрайна лъкатушеща линия, а отделните епизоди са преплетени. Новите поколения не късат радикално със старите, външният вид се променя по-скоро еволюционно, а промените в техниката са постоянни. Между другото сега има и една истинска революция. Старата платформа за малки коли с напречен двигател PQ25 е заменена от новата алуминева MQBA0, което води и до значително олекотяване и по-важно - технически го сродява с почти цялата останала гама - Golf, Passat, Touran и аналозите им в Seat, Skoda, Audi. Това пък ще рече, че промените в бъдеще ще бъдат значително по-лесни и, че при нужда Polo може да се сглобява в почти всеки завод на групировката. Така дори и ако търсенето надмине многократно очакванията, фирмата лесно може да увеличи производството точно на търсения модел и няма да кара клиентите си да чакат.

Размерите на новото поколение са леко пораснали спрямо предишното – Д 4053 (+83), Ш 1751 (+63), В 1446 (+7). Отвътре интериорът обаче изглежда значително по-просторен, отколкото е увеличението на външните габарити. Багажният обем също се изкачва нагоре – от 280 до 351 л. На практика комфортът в интериора е като в предишното поколение на компактните коли, а външните габарити са като на Golf III.

По-важен от простора и габаритите е техническият авангардизъм на новото Polo. С него при градските коли се вкарват екстри, които преди можеха да се срещнат във върховите версии на компактни и семейни модели (на фирмен жаргон - Golf и Passat). LED-дневните светлини примерно са достъпни и за базовите версии, както и аварийното спиране, което се активира и при пешеходци. Като опция се предлага адаптивен круиз контрол, радари за наблюдение на слепия ъгъл и за опасност отзад, полуавтоматично паркиране, безключов достъп и т.н. Климатикът Air Care Climatronic има сензори за влага, за слънце и алергенен филтър, предлага се и безконтактно зареждане на смартфони, спортни настройки със специални амортисьори и огромен панорамен покрив. Върховата версия Polo Beats има и 300-ватова саунд-система.

Освен това Polo е първият модел от Volkswagen Group, който се предлага с изцяло дигиталното контролно табло Active Info Display. Това е бъдещето, занапред шофьорите ще гледат не стрелки, а телевизия, а на екрана ще могат да си избират картинки и да си извикват както контролни уреди, така и навигация, съобщения и други комуникационни екстри. Двигателната гама е в диапазона от65к.с. до 150 к.с. Включва 4 бензинови и 2 дизелови мотора - със start/stop и регенериращи енергия при спиране. За пръв път Polo се предлага още от старта и с двигател на природен газ – новия 1.0 TGI 90 к.с. Освен механичните скорости ще се предлага и автоматикът DSG с двоен съединител..

Назад



Коментари