Родословието на Х-класата

/ Наблюдател

Това е проблемът на истинските аристократи – каквото и ново да опита Mercedes, излиза, че вече е правено в миналото

„Първият премиум пикап“ в света – Mercedes X-класа още не е представен официално, а вече в мрежата се появиха материали за верига негови предшественици. И от тях излиза, че не е точно първи. Това е проклятието на най-старата  фирма. Нейното минало е толкова богато, че каквото и ново да се опита да направи,  накрая ще се окаже, че по някакъв начин е пробвано преди това. Вярно, всички искат да са първи в нещо, но хората от пресслужбата на Mercedes трябва наистина да внимават когато употребяват думата „първи“. Би трябвало да им е достатъчно и това, че „най-първата кола“ е в началото на тяхното фирмено родословие. А сега – ето и кратката селекция на предшествениците на Х-класата, направена от Адриан Падеану.  

През 1936  щутгартската фирма пуска камиончето 170 V, което не е просто камионче. Върху една рама могат да се монтират различни варианти на каросерия, включително седан и кабриолет.  А буквата “V” в името означава, че двигателят е отпред, докато при модела с обозначение  „H“ той е бил отзад. И в двата случая моторът е бил 1,7 литров с мощност 37 к.с.

Следващият опит за пикап е малка мистерия от началото на 70-те години на ХХ век. Ограничена бройка от удачната лимузина W115 е била трансформирана в камионче, което почти никой в Европа и САЩ не е виждал. Всъщност това са били CKD, комплекти за сглобяване, изпратени в Аржентина, където по-изисканите латифундисти искали да си возят телетата с Mercedes.  Продавани са под името “La Pickup”, което се превежда горе-долу като „Пикапът“. Хм...ето че мерцедес се оказва нещо като предшественик и на идеята за „LaFerrari“.  

През 1991 пък е направено камионче на базата на  G-класата. Направено, но не и продавано. И него са го виждали малцина, тъй като е създадено само за военни нужди и ако е вършело някаква работа, тя е обкръжена от военна тайна. А през 1995 пък бе направено нещо обратно – протип за гледане, а не за работа. Става дума за Vario Research Car, който бе пропагандиран и като „4 коли в една“. Върху платформа с двигател и седалки се поставяха пластмасови покривни панели, които трансформираха машината в пикап, седан, кабрио и комби. През 2004-а пък  бе показан прототипът Viano Activity, който бе ван, но с каросерия на камионче отзад. Разтегателно камионче, тъй като товарната част можеше да се удължава почти с един метър. Между другото - добра идея за бъдещата Х-класа. Винаги има смисъл да се поровиш в  архива в Щутгарт.   

Назад



Коментари