Kona разкрива нещо от себе си

/ Наблюдател

Малкият кросоувър на Hyundai бе показан като в мъгла с проблясъци. Capture и компания трябва да внимават....

Пресслужбата на Hyundai разпространи видеоклип и малко снимки, разкриващи основните дизайнерски идеи, вложени в малкия кросоувър Kona, чиято официална премиера наближава. Всъщност може да се каже, че е показано почти всичко, но в пелена от мъгла и проблясъци, която оставя и простор за въображение – важното е интригата да се поддържа.  Напоследък операциите по лансирането на нови модели все повече заприличват на някаква форма на изискан стриптийз – покривалото се смъква поeтапно, за да бъде по-интересно. Има си и причина – днес дизайнът става все по-ключов фактор за индивидуалността на колите, които чисто технически са все по-еднакви.

А Hyundai се нуждае от ярка индивидуалност, защото вече е сериозен играч в големия европейски бизнес. Преди 15-ина години не бе така, тогава корейската фирма все още си пробиваше път и разчиташе главно на прилични коли с по-ниски цени.  Миналата година в Европа са регистрирани над половин милион хюндая, като ръстът е 7,5%. Продуктите на Hyundai днес са конструрирани и произведени в Европа и изцяло съобразени с европейските вкусове. Kona го доказва. Тя се включва в играта на може би най-напрегнатия европейски сегмент – този на малките кросоувъри, където я очакват конкуренти като Renault Capture, Peugeot 2008,  Opel Crossland X, Volkswagen T-Roc. Досега Hyundai не бе представен в него и това бе очевидна празнина в гамата му.

Дизайнът показва, че Kona подхожда агресивно. Макар и по размери и силует да се випсва в каноните на сегмента си, тя ще грабва погледа със смелите дизайнерски решения. Отпред има малки източени светлинни блокове, разположени на две нива. Подобно решение носи оттенък на екстравагантност или поне така се възприема при Nissan Juke и Citroen Cactus. Големите рефлектори все още изглеждат по-привични, макар че съвременните осветителни техники дават много по-голяма свобода на дизайнерите. Фаровете на Kona могат да излъчат поток от 10 000 свещи на квадратен метър, за да прокарат светлинен тунел пред колата като през деня.

За техническите данни не е съобщено нищо. Вероятно ще се използват  двигателите и трансмисиите, които се представят убедително с i20 или i30. Една от ключовите интриги е дали ще има задвижване 4х4, което в този сегмент не е много разпространено. Hyundai има умения в разрабтването и използването на пълноприводно задвижване и вероятноще предложи подобна опция и на Kona.

Интериорът също е разкрит частично и демонстрира амбиции. Пред водача е монтиран хедъп дисплей, на който ще се прожектират и напътствията на навигацията.

Назад



Коментари