Citroën C3 Aircross влиза в играта на SUV

/ Анализатор

Опасни връзки - наследник на Picasso, братовчед на Peugeot 2008, общи гени с Opel Crossland, който сега влиза в семейството на PSA

С лансирането на Citroën C3 Aircross ерата на микровановете може да се смята за приключена и те почтително остъпват място на по-авантюристично изглеждащите градски SUV. Да напомним, че още през 2013-а  Renault Modus ба заменен от Captur, а миналата година Opel Meriva отстъпи място на  Crossland X. Новият Aircross пък е е наследник на C3 Picasso, който бе специфичен микрован, може би най-удачният в жанра, особено интересен с вътрешния си простор и оригиналния си „кубичен“ дизайн. Наследникът му спазва тази ситроенова традиция и, макар технически да се вписва във вече популярната формула на градските SUV, отново блесва  със смелия си дизайн и оригиналната организация на интериора.

А това са важни козове, защото го очаква тежка битка. Сегментът е в тотален възход. Освен изброените по-горе конкуренти, в него скоро ще се включат и  двойките Hyundai Kona/Kia Stonic, както и фолксвагеновите Seat Arona/VW T-Roc.

А освен с „чуждите“ Citroën C3 Aircross ще си съперничи и със „свои“ по фирмена линия, при това роднинските му „връзки“ напоследък се усложняват като в латиноамериканска драма. Към класическата „братски чувства“, които го свързват с  Peugeot 2008, се добавя и съперничеството с нов член на семейството. В PSA се включва Opel, заедно с неговия Crossland X,  който всъщност е обща разработка на двете фирми, рожба на „дружбата“ им преди да се „съберат“ официално. А както е известно от филмите, в подобни случаи отношенията стават сложни, но пък интригуващи. А между другото, още на пръв поглед е доста интересно да се види, как при обща платформа двете машини имат съвсем различна индивидуалност и излъчване.  

Технически Aircross е малко пораснал С3 с дължина 4,15 м, широчина 1,76 м и височина 1,64 м  (2,60 м колесна база). Пътният просвет е повдигнат с 20 мм, а когато към това се добавят по-големите гуми, пластмасовите прагове и арки на калниците и протекторът под двигателя, то още външният вид показва, че става дума за авантюристична кола, която не се страхува да излезе от асфалта. Дизайнът прилича и с модното „двуетажно“ розположение на предните светлини, както и с прозрачния покрив.

Катераческите му способности не са само визуални. Макар да няма задвижване 4х4, C3 Aircross  използва фирмената система за контрол на приплъзването на задвижващите колела "Grip Control" при която водачът може да избира 5 режима на контрол над сцеплението  - стандарт, пясък, офроуд, сняг и ESP Off, към които се добавя и електронен помощник за спускане по наклон. Това разширява доста възможностите му за разходки из баирите, без при това да страда от излишната тежест, оскъпяването, усложнената конструкция, повишения разход на гориво и другите неудобства на 4х4.

Между другото, в сегмента на градските SUV задвижването 4х4, не е на почит и повечето от тях или въобще не го предлагат или е скъпа опция, която малцина избират. Всъщност става дума за коли с предимно градска експлотатация, а офроуд възможностите са допълнителен плюс – най вече за уикенда.

 

Друго интересно, типично ситроеново предимство на C3 Aircross са разширените възможности за персонализцация. На разположение на потенциалния клиент са 90 комбинации на екстериора (осем основни цвята на каросерията, 4 на покрива и 4 пакета "Color"), както и избор между 5 оформяния на интериора (сериен, "Metropolitain Grey", "Urban Red", "Hype Mistral" и "Hype Colorado").

Вътрешният простор не само е сравнително обемен, но има и богати възможности за модулируемост благодарение най-вече на плъзгащата се на две части задна седалка и възможността облегалката на предната седалка да се сгъва до удобна хоризонтална масичка до шофьора. В колата могат да се побират предмети с дължина до 2,4 м.- а багажният обем варира от 410 л (даже 520 при дръпната седалка) до 1289 л.

Красив и практичен в ежедневието, C3 Aircross  е и авангарден в техническо отношение. Шофьорът може да се радва на широк набор електронни „помощници“ като цветен хедъп дисплей, Park Assist, камера за задно виждане, функция за аварийно спиране Active Safety Brake, разпознаване на пътни знаци, автоматично превключване къси-дълги светлини, асистент при паркиране, наблюдение на „мъртвата зона“, включително и система, предлагаща почивка за кафе на водача, а ако е шофирал повече то два часа без да спре. Комуникациите също са на най-съвременно ниво – система за безкабелно зареждане на смартфони и Mirror Screen който репродуцира телефона на дисплея на автомобила, 3D навигация с гласово разпознаване и данни за трафика в реално време, както и система за спешна помощ при нужда.   

C3 Aircross  ще се предлага с избор от 3 бензинови трицилиндрови мотора Puretech – атмосферен с 82 к.с. и турбо със 110 и 130 к.с. а дизелите са два 1.6 BlueHDi - четирицилиндрови с мощности 100 и 120 к.с. По-късно ще се добави и авангардният 1.5 BlueHDi,  който има три нива на очистване на азотните окиси. Те се съчетават с избор от три скоростни кутии механични с 5 (BVM) и 6 (BVM6) предавки и автоматик с 6 (EAT6). Комбинациите са PureTech 82 BVM, PureTech 110 BVM или EAT6 и PureTech 130 BVM6, при дизелите - BlueHDi 100 BVM и BlueHDi 120 BVM6. Цените още не са обявени, а комерсиализацията ще започне през есента.

Назад



Коментари