BMW X3 въвежда Personal CoPilot

/ Наблюдател

Дизайнерските промени са еволюционни, но и забележителни. Революцията е в електрониката.

Световната презентация на третото поколение на BMW X3 бе и глобална. Самата церемония бе в завода в Спартанбърг (САЩ), но чрез излъчването на живо по интернет, тя можеше да влезе директно във всеки компютър и смартфон по цял свят.  И светът видя един триумф на дизайнерския еволюционизъм, ако може да се нарече така умението на баварските стилисти да запазват основните черти от облика на техните модели, като същевременно го обновяват, но така, че промените да не се набиват в очи, а колите им все пак да не изглеждат демодирани.  

Вярно, за баварските фенове промените може и да са очевидни, а за някои и прекалени, но те гледат към любимите си коли като към икони, взирят се във всяка подробност и приемат за кощунство самата идея, че може и да има новости. А за другите май ще са необходими пояснения и пресслужбата услужливо е направила комбинирани снимки и схеми, за да се види какво в новото поколение е различно от старото. Обясняват го и с думи, при това много. Всъщност промените засягат почти всичко, като се започне от прословутите бъбрековидни отвори на радиаторната решетка, та до ауспуха отзад. Те обаче са ненатрапчиви и в крайна сметка познавачите ще разпознават с лекота новото поколение, а другите ще се вглеждат в баварката, която хем им е позната, хем е различна и определено – значително по-свежа.

Вкъщност конструктивно тя е съвсем различна. Използва се нова платформа, размерите са леко увеличени, а теглото – намалено. Новата платформа по принцип дава възможности за оптимизиране на пътното поведение и подобрена скоростна стабилност (къде повече, биха се запитали мнозина). Двигателната гама още от старта включва три бензинови и два дизелови агрегата с мощности от 184 к.с. до 360 к.с. (среден разход на гориво: 8.4-5.0 л/100 км; CO2 емисии: 193 – 132 г/ км)*. Всички модели серийно се оборудват с осемстепенна трансмисия Steptronic. Върховата версия X3 M40i, ще се задвижва от 3-литров, туинтурбо шестак с 360 к.с., който ще ускорява до 100 км/ч за 4,6 сек.

 Предлага се избор между три варианти на оборудване – xLine, Luxury Line и M Sport,  а като се добави и гамата на BMW Individual, то новото BMW X3 ще предлага наистина огромни възможности да бъде адаптирано към индивидуалния вкус на клиентите.

Истински интригуващата част на прогреса на колите в момента обаче не е в дизайна, а в технологиите и новото Х3 излиза в авангарда им с разширените си възможности за автоматизирано шофиране. Разбира се, колата още не може да замени шофьора, защото това не е разрешено от закона, но тя може да му помага и новите баварки ще го правят с помощта на устройства като Активен контрол на скоростта, Асистент за шофиране Plus, Асистент за завиване и водене в лентата, Асистент за смяна на лентата и Асистент за поддържане на лентата със защита срещу страничен удар. Всички въщност оформят нещо като интелигентен помощник на шофьора, наречен BMW Personal CoPilot. Другата особено наситена с новости сфера – свързаността, също е на най-авангардното автомобилно ниво. Новото BMW X3 ще се свързва с телефона на шофьора и примерно ще може да го предупреждава за среща от графика му, като предварително ще подготви и маршрута в навигацията за нея. И, естествено, много от функциите ще се управляват с глас или чрез жестове.

Христо Мишков

Назад



Коментари